Bystricko - Oravská

Prevýšenie: 540 / - m
Obtiažnosť: REKREA
Mapový podklad: 101

Atraktivity:Slovenský orloj v Starej Bystrici, Vodárenská nádrž Nová Bystrica, Vychylovské prahy, Historická lesná úvraťová železnica

Popis trasy: Krásno nad Kysucou(nadjazd) - Zborov nad Bystricou - Klubina - Stará Bystrica - Nová Bystrica - Vychylovka - skanzen Múzeum kysuckej dediny - Demänová (Oravská Lesná)

trasa

Trasa začína pod nadjazdom cesty č.11 v Krásne nad Kysucou. Trasa vedie po ceste č.520 a vedie nás malebným údolím proti toku rieky Bystrice. Mierne stúpanie nás sprevádza až po skanzen Múzeum kysuckej dediny. Aj v  tejto časti Kysúc je osídlenie najmä okolo ciest. Vyberáme sa proti prúdu rieky smerom na Zborov nad Bystricou. V centre obce registrujeme vpravo od cesty, moderný kostol z r.1970. Za obcou, po pravej cesty vidieť zvyšky ťažby kameňa pre vodárenskú nádrž Nová Bystrica. Pred krátkym stúpaním odbočíme vpravo na starú cestu medzi domy do obce Klubina. Hlavnú cestu križujeme na konci obce a starou cestou pokračujeme do Starej Bystrice. V centre obce na veľmi peknom námestí nás zaujme Slovenský orloj. Ďalej nás cesta nás vedie celou obcou až po rázcestie s obchvatom obce. Tu sa púšťame vľavo na Novú Bystricu. Zhruba po 4 km, pri veľkom oblúkovom moste odbočíme vľavo do Vychylovky. Ak by sme pokračovali rovno, dostali by sme sa pod priehradný múr vodárenskej nádrže s pitnou vodou. Po schodoch sa môžeme dostať na priehradný múr, s  výhľadmi na miesta bývalých obcí Harvelka a Riečnica, v súčasnosti pod vodnou hladinou. Vo vodnej nádrži je prísny zákaz kúpania - nádrž s  pitnou vodou! Pokračujeme, po 3 km vpravo v riečke Vychylovka - Vychylovské prahy. Ďalej odbočuje pravo cez rieku do stúpania nová cesta do Oravskej Lesnej. Pokračujeme po ceste pozdĺž toku rieky a na rázcestí ciest sa púšťame na horšiu asfaltovú cestu vpravo, súbežne s Č tur. značkou. Vedie nás do doliny Chmúra takmer k bráne Múzea kysuckej dediny. Pri návšteve skanzenu sa môžeme zviesť aj na Historickej lesnej úvraťovej železnici - Národnej kultúrnej pamiatke. Po návšteve skanzenu pokračujeme vpravo po Č. tur. značke cez most po ceste ponad skanzen a  po stálom štvorkilometrovom stúpaní sa dostaneme do sedla Demänová. Na ceste sa striedajú lepšie a horšie úseky. Od sedla so smerovníkom schádzame vpravo medzi domy na penetrovanú cestu do Oravskej Lesnej.

Stručná charakteristika:

Trasa vedie celou Bystrickou dolinou až do Kysuckého skanzenu vo  Vychylovke, odkiaľ prekonáva hrebeň medzi Kysucami a Oravou a schádza do  Oravskej Lesnej. Tretí úsek hlavnej Kysuckej cyklomagistrály.

Otváracie hodiny

•                                        MÁJ , JÚN 2014
  • od 10:30 – 18:00 hod. – každú sobotu a  nedeľu +  1.5., 2.5., 8.5. a 9.5.
  • JÚL, AUGUST 2015
    po - pia od 9:00 - 17:00 hod
    so - ne od 9:00 - 18:00 hod
  • SEPTEMBER, OKTÓBER 2015
  •  od 25.10.2015 je letná sezóna ukončená
  • V prípade nepriaznivého počasia bude stredisko zatvorené.
Voľné ubytovanie
Typ ubytovania
Príchod:
Deň Mesiac Rok
Noc(í) Izba (y) Deti?
Osôb Deti (vek)
Rozšírené vyhľadávanie
© SITOUR, spol. s r. o.

© 2017 . Snowparadise a.s., office@snowparadise.sk  - Všetky práva vyhradené.

Mercedes Žilina

Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay, s.r.o. Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay, s.r.o.

Dnes je Utorok 24.10.2017. Meniny má Kvetoslava, zajtra Aurél.