Dolnokysucká

Prevýšenie: 20 / 80 m
Obtiažnosť: REKREA
Mapový podklad: 109, 110, 101

Atraktivity: Prírodovedná expozícia Kysuckého múzea v Krásne nad Kysucou, minerálny prameň Vajcovka v Ochodnici, Rochovica, Budatínsky hrad

Popis trasy: Krásno nad Kysucou (nadjazd) - Dunajov - Ochodnica - Kysucký Lieskovec - Povina - Kysucké Nové Mesto - Rudina - Rudinka - Vranie - Považský Chlmec - Budatínsky hrad (napojenie na Vážsku cyklomagistrálu)

trasa

Modro značená trasa začína pod nadjazdom cesty č.11 v Krásne nad Kysucou. Je ľahká, vhodná pre všetky vekové kategórie, s minimálnym prevýšením, krátky úsek však vedie po ceste I. triedy s veľkou automobilovou dopravou. Od nadjazdu smerujeme starou cestou do centra obce Krásno nad Kysucou, tu je možnosť pozrieť si novozriadenú Prírodovednú expozíciu Kysuckého múzea s modelom mamuta. Cyklotrasa sa kľukatíme obcou, obchádzame po ľavej strane kostol, zhruba po 300 m po miernom stúpaní odbočíme vpravo k železničnej stanici, smerom k mostu cez rieku Kysucu. Pokračujeme pozdĺž železničnej trate starou cestou smerom na Dunajov. V obci pri domoch zatáčame vľavo k novému kostolu a  na ďalšom rázcestí znovu pokračujeme vľavo k rieke Kysuca. Tu odbočíme vpravo horšou cestou po brehu do Ochodnice (v obci možnosť výletu k Vajcovke - minerálnemu prameňu). Na rázcestí pri zástavke autobusov odbočíme vľavo, za mostom na rázcestí s hlavnou cestou odbočíme vpravo a  po 200 m odbočíme vľavo do Kysuckého Lieskovca. V obci pri pohostinstve pokračujeme vpravo smerom na Kysucké Nové Mesto, nie vľavo do Lodna. Za obcou sa opäť napájame na cestu č.11, smerom vľavo pokračujeme touto cestou do Poviny. V Povine hneď odbočíme vpravo cez most do Kysuckého Nového Mesta. Obchádzame mesto vpravo až k žel. stanici. Presúvame sa pozdĺž žel. trate a autobusového nádražia a na prvom rázcestí odbočíme vľavo a po ďalších 300 m vpravo, ďalej už rovno do Rudiny. V Kysuckom Novom Meste odporúčame navštíviť jediné historické námestie na  Kysuciach. Po 4 km prichádzame k Rudine, prechádzame cez žel. trať. Hneď za žel. stanicou odbočíme vľavo a pokračujeme do Rudinky pozdĺž trate. Vpravo vo svahu sa nachádzajú vápencové skaly ŠPR Rochovica. V obci Vranie krátko, ale prudko stúpame vpravo s cestou. Pri pohostinstve zatočíme vľavo a klesáme až do Žiliny-Považského Chlmca, na rázcestí odbočíme vľavo a za mostom odbočíme vpravo ku Budatínskemu hradu, kde je tzv. nultý cyklopoludník Žilinského kraja.

Stručná charakteristika:

Spojovacia trasa Vážskej cyklomagistrály a hlavnej Kysuckej cyklomagistrály. Vedie z Krásna nad Kysucou cez Kysucké Nové Mesto údolím rieky Kysuce.

Otváracie hodiny

•                                        MÁJ , JÚN 2014
  • od 10:30 – 18:00 hod. – každú sobotu a  nedeľu +  1.5., 2.5., 8.5. a 9.5.
  • JÚL, AUGUST 2015
    po - pia od 9:00 - 17:00 hod
    so - ne od 9:00 - 18:00 hod
  • SEPTEMBER, OKTÓBER 2015
  •  od 25.10.2015 je letná sezóna ukončená
  • V prípade nepriaznivého počasia bude stredisko zatvorené.
Voľné ubytovanie
Typ ubytovania
Príchod:
Deň Mesiac Rok
Noc(í) Izba (y) Deti?
Osôb Deti (vek)
Rozšírené vyhľadávanie
© SITOUR, spol. s r. o.

© 2017 . Snowparadise a.s., office@snowparadise.sk  - Všetky práva vyhradené.

Mercedes Žilina

Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay, s.r.o. Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay, s.r.o.

Dnes je Štvrtok 29.06.2017. Meniny má Petra, Peter, Pavol, zajtra Melánia.